DJ 10/12/09

Ens despertem amb un altre dia esplèndid. Em ve molt de gust correr per aquesta platja. Mai havia vist una platja tant llarga i ample com aquesta. La franja de sorra molla és amplíssima i està plena de petxies vives que s’amaguen. El Thib agafa una bossa i en recull mentre jo gaudeixo corrent fins que perdo de vista les referències dels horitzons.
És increíble, estic completament sola, ningú ni res davant ni darrera, sols algun ocellot gran volant per sobre.
Les onades arriben molt ràpid cap a mi però son planíssimes. És divertit esquivar-les mentre corrent en diagonal pel seu final.
Déu ni do la quantitat de tallarines i petxines recollides, esmorzem a peu de sorra amb la mar encara agitada i tornem a Kaitaia per la platja. És l’únic tram (uns 15 km) que es pot fer amb vehícle per la sorra de la platja, però sols amb marea baixa i no recomanen que els particulars la facin, sols recomanen que paguis un bus turístic especial. Let’s try it. Això tampoc té preu!

Passem per Kaitaia a comprar eines, parem a un marge de carretera per agafar unes canyes de bambú (que n’hi ha a milers), parem a una platja ben blanca on la sorra és curiosament toba i t’enfonses fins als genolls, però no ens banyem, massa freda.
Ens instal.lem en un camping ben bonic, a Pukenui. Tenim una entrada de mar amb aigua ben tranquila, verda, transparent i una muntanyeta al davant. No es pot demanar res mes.
Dinem les tallarines, i jo em poso a escriure el diari. El Thib es posa a pescar i sopem anguila a la brasa amb la nostra petita barbacoa. No està malament, no?